DatorJävel!

Fick ringa OnOff Akuten precis för att reklamera lagningen på min dator..

Igår uppgick den till 70 grader med kylplatta.. Idag går den upp till 93 grader utan kylplatta.. Och de är helt klart nåt fel då..
Fick prata med en jättetrevlig kille som verkligen förstod mej, [han hade tydligen haft samma problem själv]
och ansåg att verkstaden hade gjort fel som hade bytt hårddisk när de eg var fläktarna som bråkar med mej..
tack gode gud tänkte jag, de är inte bara jag o min familj som tycker det var "fellagat"..

Men han sa de att lämna in den nu innan jul lönar sej inte, för jag kommer inte hinna få en ny dator ändå. Utan jag får vänta tills efter nyår med att gå och hämta ut en ny dator. så han ansåg jag likväl kan vänta tills efter Nyår o åka in med den.. Funkar för mej.. Bara jag vet att jag får en ny dator så.
Jag ska få ny dator pga de är fjärde gången den är inne på lagning nästa gång, och vi fjärde lagningen lagar dom inte, utan då byter dom ut den.. OM det är samma fel alla gångerna, och det är de ju. Datorn har ju haft problem med fläktarna de senaste. Inget jag kan göra något åt, och inte kan ha orsakat själv, utan det är helt o hållet fel på datorn.. Så jäkla gott att de för en gångs skull inte är jag som råkat orsaka något, utan de är fabrikationsfel på själva datorn. Läste på en sida på nätet att just denna modellen krånglar mycket med just kylningen och flertal kunder har fått nya pga de..

För mej skadar de inte och få en ny dator. Jag behöver en jag kan lita på och som inte susar upp i 90 grader av att sitta och surfa..

Tänkte jag skulle gå från datorn nu och låta den bara stå o se vad den går upp i.. han tyckte jag skulle kolla de.. [han ja prata med på OnOff alltså].

Så jag ska lägga mej på sängen lite o se på tv :)

Pyss!

Åsikter :)

Lätta ditt hjärta :

Namn:
Guldfisk?

E-Mail? Jag ska inte tracka dig sen ;-)

URL/Blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0