Julafton?

Är det den 24/12 som kallas julafton?
jag vaknade upp, brutalt mycke tidigare än jag räknat med.. Men vi skulle till pappas grav och till min morbror/mormor och morfars grav, för att sätta ljus och en blomma :)
Gick finemango.. dock var jag jävligt mycke tröttare än jag någonsin kunde ana.. Somnade typ när jag pratade.. Då är man trööött! Men jag har fått gått upp tidigt fyra dagar i rad [för mej är den katastrof].. Jag är absolut inte van vid att vara uppe före 10 i flera dagar i sträck.. Dessutom fullt ös varenda dag..
Imorn har jag lovat att jag ska kasta första bästa som är hårt nog o göra skada på den som får för sej o väcka mej före halv elva.. Jag behöver sova!!!

Sen när vi vart runt på kyrkogårdar så var de dags och hem och laga mat, [vi lagade nästan alla maten igår, så de var bara och värma upp den idag och typ koka potatis och sås ], duka och städa ordning lite.. mitt rum ser som alltid ut som ett bombnedslag, räcker jag är där inne i 5 min så har de raserat.. vet inte hur jag bär mej åt.. :P

Sen var de dags o åka o hämta farmor, kommer då på att vi har glömt bruna bönorna.. Så jag fick hoppa av vid Konsum och Andreas åkte o hämtade farmor i Örby, sen fick jag gå därifrån till lasarettet där han plocka upp mej..
Var gott med lite motion.. [är nåt som är gott sen jag var i karlstad.. riktigt gott o röra på sej ibland]..

Sen blev det hem och äta lite ihop med farmor, brorsan och mamma..
Sen vid två kom min andra brorsa med familj hit och kollade på Kalle Anka.. [absolut inte Anna Anka]..
Sen begav dom sej till mormor istället [barnens mormor]..

Farmor åkte nyss hem så nu är de bara jag, brorsan och mamma kvar :) Andreas åker vid 22 ikväll, ska åka på midnattsmässa i Örby Kyrka :) Hans kompis jobbar där ..

Jag vill S O V A!!! Men icke sa nicke..

Imorn får ja öppna julklappar.. om inget annat händer, men med min otur så..

Nä, puss på er.. ska försöka få igång humöret lite :)

Åsikter :)

Lätta ditt hjärta :

Namn:
Guldfisk?

E-Mail? Jag ska inte tracka dig sen ;-)

URL/Blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0