Nu har jag äntligen dvd igen!

Idag blev jag väckt 9.30 av mamma och undrade om vi skulle åka till Kinna och kolla i affärer ihop med bengt-ola..
först sa jag Nej, sen ja, sen nej, sen jaja, ge mej 10 min så är jag igång.. Herregud, 9,30 är ingen normal tid för mej och gå upp :P så de blev en omställning!

När vi väl kom iväg kom jag på att jag glömt och ta med mej powerking så jag vaknar till liv, men insåg efter en stund att de faktiskt låg en i väskan sen vi hade varit iväg i affärer i måndag. Vi hade pratat om att kanske åka till gekås, och då var jag tvungen och ha med mej en powerking, men drack den aldrig så den låg kvar.. Yay!
Ibland är de bra och ha med sej massa "skit" i väskan..

Jo, när jag väl satt i bilen fick jag veta att b-o skulle klippa sej först.. tråkigt!! då måste jag o mamma fördriva tiden så länge.. suck.. gick till butiken 10:an som har öppnat i Skene, ska tydligen ha massa 10 kr grejjer.. Vi stod där till 10.05, fortfarande ingen som hade öppnat.. Gick då till Parfymeriet för o kolla lite o värma oss.. Kom tillbaka till affären vid 10,20... då hade den fortfarande inte öppnat! vaffan, ha inte affär om du inte tänker följa dina öppettider som var 10-18..
Men vi åkte vidare till Kinna.. tänkte jag skulle utnyttja mitt presentkort på Kappahl jag fick av min bror och hans familj :) det blev två bh:ar och en snygg tunika, mamma har likadan, jag blev så kär i hennes så jag var tvungen o skaffa mej en egen :) dock måste jag åka till Kinna och byta bh:n under veckan... Den ena var för liten.. fastän det var samma stl..

Sen gick jag till Expert och kollade på dvd, hittade en för 499 som tog DivX, sa till noga att jag måste ha med Scart och inte HDMI uttag.. kommer hem, ska ställa iordning den och inser att den Bara har HDMI! faaaan! Men började kolla runt på nätet för o se om de fanns kablar som gjorde om HDMI till scart och de fanns det.. Började då ringa runt till affärerna häromkring, men ingen av dom hade hört talas om sån kabel.. Kul klart! Ringde expert och förklarade mitt problem... Då insåg han att det var han som gjort fel från början, så de blev att låna grannens bil och bege sej mot Expert för att byta dvd:n till en med scart..
Fick lägga 200 emellan för dom hade ingen i samma prisklass med scart.. Men men, de får gå, den skulle kostat 899 från början, men eftersom dom har lagerrensning så fick jag den för 699 :) sånt gillar vi..
Kom hem, kopplade in dvd:n, fy fan vad det kändes gott och äntligen ha en dvd som fungerar och slippa se filmerna via datorn eller ps2:an.. Prisa gud ;) Nu kan man se på film igen utan att de ska brôta fan i sovrummet från playstationet..

Nädu, nu blir de och se om de finns nåt gott o äta sen kanske lägga sej och se på film.. Är helt slut i kroppen.. Fryser som en liten stolle och mår lite risigt över lag.. Så de blir nog tidig kvällsgång, hoppas jag, men jag känner mej själv så tror jag tyvärr inte de kommer bli som jag tror.. :P

Puss på er..

Åsikter :)

Lätta ditt hjärta :

Namn:
Guldfisk?

E-Mail? Jag ska inte tracka dig sen ;-)

URL/Blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0