14 år och gravid!

Jag har precis sett på Unga Mödrar, och dom hade med en tjej som är 14 år och var i 5:e månaden..(!!!)

Seriöst, jag blev rädd, och började tänka på allting och störde mej i princip allt hon sa, jag kan inte säga nåt direkt smart kom ur hennes mun..
Hon sa att det kommer alltid vara dom, för dom har faktiskt varit ihop i 5 månader, (alltså måste hon blivit med barn direkt), och då slog det mej, är man lovlig vid 14 års ålder i Danmark?  Googlade precis, och insåg att man har precis samma som i Sverige, att de tär 15 år!
Finns det inget som anmäls om en tjej kommer till BM och är med barn? Hade jag varit BM hade jag anmält att hon bara är 14 år, för det är ju olagligt för fan!
Jo, sen kläckte hon den fina kommentaren att pappan till barnet bryr sej verkligen, han har köpt en sparkdräkt till barnet, det är ett tecken på att han verkligen bryr sej.. Eh, jag hade inte tagit det som ett tecken på att han bryr sej, men min mamma sa till mej att tänk på att hon faktiskt bara är 14 år och du kan inte räkna med att det ska kommentarer ur henne som du skulle sagt i din ålder du är nu..
Och det är ju sant, de är ju helt skillnad på mognad..
14 år, går tydligen i 8 på högstadiet, vet själv hur ickemogen man var där, och då var jag ändå en av dom mognaste pga jag miste min pappa och blev tvungen att växa upp snabbt.

herregud säger jag bara.. Vad säger eg föräldrar i det här läget? Finns det ingen lag som säger att föräldrarna kan tvinga sitt barn och göra abort när man har så låg ålder?

Blir frustrerad!

Åsikter :)
Postat av: Maria

Herregud, har du läst vad du själv skrivit ? När du var 14 år gammal och om du hade varit kär - och han hade verkligen varit lika kär i dig, hade du tänkt "nej - vi får inte ha sex, för de är olagligt". Nej, jag tror knappast det. och om du hade blivit gravid, hade du velat att dina föräldrar skulle tvinga dig till en abort ? Om du hade en dotter, skulle du tvinga henne till abort ? släpa henne till kvinnokliniken, spänna fast henne och döda hennes ofödda barn ? Nej. jag tror knappast det.

Personen som hon var tillsammans med, om han också var 14, borde båda bli straffade då ? hon har ju varit minst lika olaglig isåfall. du rökte troligen innan du var 18 år gammal, känner du att du borde blivit straffad för det ?

2009-10-27 @ 23:27:46
Postat av: iidaa

Jag hade nog försökt allt för att få min dotter att göra abort om jag haft en dotter på 14 år.

Jag hade satt mej ner med henne och frågat henne om hon verkligen tänkt igenom beslutet, och bett henne göra det, och säga att "nu är det du som skaffar barn, inte jag" "så du får ta hand om ditt barn till 99,9% själv"

För det kommer väl sluta med som för dom flesta att dom skaffar barn, sen skiter dom i vilket, festar lika mycke som innan, är ute med kompisar.

Har alldeles för många kompisar som skaffat barn som föräldrarna har fått tagit hand om pga dom skaffat barn och inte tänkt igenom att de kräver 100% uppmärksamhet och att man inte kan vara ute och supa/festa så fort barnet är ute.

En tjejkompis till mej tillbringade sista kvällen på krogen ihop med sin kille. Sen fick hon barn och helgen efter var hon på krogen igen och lämnade barnet hemma med sin mormor. Hon valde att inte amma för då kan man inte supa..

2009-10-28 @ 13:01:31
Min blogg: http://iidaallansson.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilken tur att inte alla 14åringar tänker så som du skriver i kommentaren!

Jag vet MÅNGA unga som har tagit ett fantastiskt ansvar!

2009-10-28 @ 19:41:33

Lätta ditt hjärta :

Namn:
Guldfisk?

E-Mail? Jag ska inte tracka dig sen ;-)

URL/Blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0