Angående 14 år och gravid!

Tydligen tog de skruv hos vissa att jag skrev om 14 åringar som får barn..

Men MIN åsikt är att man är inte mogen för barn när man är 14 år, speciellt inte när man hör tjejen prata.
idag sa hon "tänk om man kunde plocka ut bebisen, och ta en öl och sen stoppa tillbaka den" Supa vid 14 års ålder? Hmm.. jag blir seriöst irriterad på henne. Hon tänker inte alls, och hon försöker inte ens prata "vuxet" utan hon tänker bara på sej själv..

Hon sa "Oliver eller vad hennes kille heter ska kunna ha barnet så jag kan ge mej ut och festa" va? tänka på festa när man är med barn? hmm, okej, man kan gå på fester, men man ska inte tänka på att dricka, och man ska ju inte tänka att man ska dricka då och då när amn får barn. Okej, man ska inte ge upp sitt gamla liv, och de finns 20 åring och 30 åringar som tänker precis som henne.. som är lika omogna. Men jag anser fortfarande inte att hon ska ha barn. Hennes mamma verkar inte bry sej om barnen. Hennes tvillingsyster brukar vara ute och supa på helgerna. Låter man en 14 åring ge sej ut på fest och dricka?
Har man eg något ansvar för sina barn då?

Min mamma hade aldrig släppt ut mej som 14 åring, jo, till att gå och träffa vänner eller gå på drogfritt disko, men hon hade aldrig gått med på att jag skulle dricka alkohol och jag hade inte det behovet heller, jag valde att vara hemma istället för att "supa".

Hoppas ni förstår hur jag tänker? Jag menar inget illa, men jag anser inte hon är mogen nog för att klara ett barn..

Åsikter :)
Postat av: Emma

Å jag måste bara fortsätta.Tidigt i min graviditet sa jag MÅNGA gånger att jag skulle vilja ta ut bäbisen för att sedan stoppa tillbaka den. Tror det är ett vanligt tecken på "panik" När man vet att man inte får göra visa saker. Hade du tex suttit ute i skogen utan chips och varit så JÄVLA sugen så hade du gjort allt för att få chipsen.Det jag menar är att det man inte kan få vill man ha desto mera.



Barnvakt för att gå ut och festa ja säger jag. Jag ser på något jag inte kan nämna ett namn på hon och hennes kille är väl runt 29-30 nått och lämnar deras barn till mormor/farmor och kompisar ganska ofta. Inte så konstigt med det tycker inte jag. Jag och Johan planerar redan var hus och när vi ska ut och festa nästa gång. Skulle jag och Johan vara sämre föräldrar för det. Nej det tycker jag verkligen inte!

Varför ska man bli tråkig när man skaffar barn och bara sitta hemma för?

2009-10-28 @ 23:37:31
Postat av: stajjny

Till Emma:

Det är ju skillnad på att vara en omogen 14 åring utan verklighetsinsikt som är gravid, och vara en mogen 30 åring som är gravid/har barn! STOR jävla skillnad! Speciellt när ungdomar springer ut för att supa sig dyngraka, och när många inte vet sin egna gräns. Visst, mognad + ålder går inte alltid ihop, men som 14 åring är man som regel inte så mogen som man tror att man är. Man vet inte ett jävla skit helt enkelt. Man är ett barn som får ett eget barn.



Jag tycker mest synd om den här lilla tjejen då hon går miste om så mycket i sin egna barndom/ungdom. Jag önskar själv att jag inte var så snabb med att försöka växa upp och vara mogen. Nu inser jag hur värdefull min barndom var och hur fin den var.



Ett barn vid 14 år, och resonerar sådär - är långt ifrån redo för ett barn. Jag brukar själv tänka "Vad skulle hända om jag fick barn nu? Hur skulle det påverka mitt liv?" och allt jag kan tänka på, är: jag kommer ha mindre pengar att lägga på mig själv, jag kommer inte kunna festa lr supa när jag vill, vill jag shoppa måste jag ta med mig en barnvagn size of brasilien!



Jag tycker: har man ett spädbarn ska man lägga så mycket tid på det som möjligt. Min sambo blev bortlämnad vid 9 dagars ålder, och var på barnhem tills han var 4, och blev sedan bortadopterad. Han saknar väldigt mycket av sig själv, och är fortfarande skadad psykiskt efter att ha upplevt noll i kärlek och ömhet som spädbarn. Vad händer när den här 14åringen märker att hon inte vill ha barnet? Barn märker av känslor så mycket mer än vad vi tror. Det märker av spänningar, bråk osv.



Det jag vill ha sagt är, du har verkligen rätt! En sparkdräkt gör inte att pappan bryr sig. Om han bryr sig märker hon när barnet ploppas ut och han står där med ett annat liv att ta hand om, i minst 18 år framöver.

2009-10-30 @ 12:53:37
Min blogg: http://stajjny.blogg.se/

Lätta ditt hjärta :

Namn:
Guldfisk?

E-Mail? Jag ska inte tracka dig sen ;-)

URL/Blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0