Mini-Pc, för och nackdelar..

Jag har legat och fundera en stund på för och nackdelar på minipc/bloggdator och för och nackdelr på "stora" laptops..Jag själv har både och så jag har lite lättare för att se för o nackdelar..

Minipc..
Fördelar:
  • Liten och smidig
  • Lätt använt tangentbord
  • lagom stor skärm om man ska blogga/surfa eller msn..
  • Lätt och ta med sej
Nackdelar:

  • Lite väl jobbigt ibland med bilder
  • Jobbig att köra ex photoshop i.

"Stora laptops"
Fördelar:

  • Stor och bra skärm
  • Lätt att använda
  • Går att köra i princip vilket program som helst.
Nackdelar:


  • Stor och klumpig
  • Inte det lättaste att packa ner och bara ta med..
  • Blir lätt varm om den används länge (min blir iaf)
Som ni ser anser jag dom är rätt lika.. Men min stora PC används i alla lägen, eller snarare, till allting som inte är blogga funkar den ypperligt.. Jag vet inte varför men jag gillar inte och blogga på den.. Väljer oftast att blogga på den lilla datorn.. Känns som det är betydligt smidigare. Kanske onödigt och ha en minipc bara för blogg.. brukar köra msn oxå :) Ibland sätter jag mej med potoshop oxå :) Men det är väldigt sällan.

Nä, avsluta på msn och sen försöka sova.. är dötrött..

Åsikter :)

Lätta ditt hjärta :

Namn:
Guldfisk?

E-Mail? Jag ska inte tracka dig sen ;-)

URL/Blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0