Gråten sitter i halsen!

Detta har varit den värsta kvällen på länge.. Känner hur gråten sitter i halsen.. Tur man har underbara vänner som bla Mija som får mig att tänka på annat och inte är lika besvärlig..

Jag vet inte hur jag ska orka i framtiden, ska jag behöva stå ut med denna skiten vareviga gång? Jag orkar seriöst inte..

Fatta några saker:
  • Jag har varit ung o dum, därför har jag skulder,
  • Finns inte så många jobb för dom utan körkort och utbildning.. Men jag vet att de finns jobb, men dom går åt som smör i solsken!

Men du tror det bara är och visa sig på AMS så har dom ett jobb som väntar på mig.. Riktigt så enkelt är de inte, jo, för dig går de ypperligt och göra så, men du har ju massa års utbildning och jobbar med sånt som är eftertraktat i arbetsvärlden..

Men sluta och klanka ner på mig och kalla mig för dum i huvudet och att jag är värdelös som inte jobbar.. Och att jag är lat som har tummen fast i arslet och sitter vid datorn från jag vaknar till jag går o lägger mig och jag lägger mina pengar på fel saker..

Så nu sitter jag och letar efter saker jag kan sälja så jag får ihop pengar.. Kan inte ha de som jag har de, och det vet jag, men du behöver inte kalla mig för dum i huvudet för det.. tack för att du alltid lyckas trycka ner mej i skosulorna och att gråten sitter i halsen och jag bara vill skrika rakt ut, men då blir man tyvärr kallad för psykfall, för man ska tåla sånt.. :( men jag tål inte de, fattar du inte att du sårar mig genom att hålla på så?

/Ida - hon som bara vill sätta sig och skrika och gråta!

Åsikter :)
Postat av: minna

Våran katt har varit borta i 1,5 veckor nu. Har varit omkring och ropat och satt upp bild på honom men han dyker inte upp :( /muminminna

2010-02-13 @ 15:40:00
Min blogg: http://muminminna.blogg.se/
Postat av: Hanna

Känner verkligen med dig, min bästa vän är arbetslös och har heller inget körkort.. :( Har en romantisk TÄVLING hos mig som kanske kan pigga upp, kika gärna in och delta!



Kram

2010-02-13 @ 15:50:09
Min blogg: http://h88.blogg.se/
Postat av: Ka

nu har du chansen att vinna en länk hos mig på min blogg , mer info ser du om du klickar dig fram till min blogg , direktlänk :



http://priiinah.blogg.se/2010/january/utkast-jan-31-2010.html#comment



hoppas du är med !:)

2010-02-13 @ 16:40:36
Min blogg: http://priiinah.blogg.se/
Postat av: Jenny

Va lessen jag blir...Vem är det som kallar dig för dum i huvudet???

Är det någon vän så var inte vän med honom/henne mera.

sånt ska man inte stå ut med.



Däremot tycker jag, precis som du skrev, att det är vettigt att blicka framåt o kanske försöka sälja saker o spel, datorer osv som du inte använder/inte måste ha, så kanske du kan ta körkort o öka dina chanser till jobb?



Du kanske tom kan lägga upp en plan på hur betalningen ska gå till väga på trafikskolan. Det går säkert lösa bara du berättar läget. Jag lovar att ta körkort ger verkligen en självförtroendekick om något!!! Jag tog mitt när jag var 18 o jag skulle inte kunna klara mig utan det såhär 11 år senare, men jag har ju iofs två barn. Man kan klara sig långt på cykel, buss, tåg också.



Hur har det gått med din ADHD utredning?



Utmana dig själv, gör något du egentligen inte vågar, och känn kicken efteråt av hur stark du känner dig!



Jag tror på dig!



Tänk positivt!!!

2010-02-14 @ 21:07:38
Postat av: iidaa

Jenny:

tyvärr kan jag inte säga vem det är..

Men jag lyssnar på det du skriver och tar till mig det :)

2010-02-14 @ 23:27:55
Min blogg: http://iidaallansson.blogg.se/

Lätta ditt hjärta :

Namn:
Guldfisk?

E-Mail? Jag ska inte tracka dig sen ;-)

URL/Blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0