Ska överviktiga betala extra för att flyga?

http://www.aftonbladet.se/resa/article6463027.ab


Sitter här och kollar aftonbladet som vanligt och ser en diskussion om att överviktiga ska behöva dubbel plats annars kan dom bli avkastade av planet om det blir fullbokat..

Nu kanske ni tycker att jag är knasig, men om överviktiga ska betala extra för att flyga ska inte anorexie personer betala hälften och dela sätet med någon annan? Det är ju lika korkat!

Jag är överviktig, fet om man så vill kalla det. Och jag har då aldrig behövt betala dubbelt och det är ingen som har klagat på mig när dom sutitt jämte mig på flyget. Och jag väger betydligt mer än vad ja ska göra.  Och räknas verkligen till dom "feta"..

men varför ska alltid överviktiga diskrimineras?!
Kan dom aldrig få vara ifred i samhället?


Det finns faktiskt dom som blivit överviktiga av sjukdom, men jag kan själv säga att 90% är eget "fel".

Åsikter :)
Postat av: ingmarie

När man åker utlands så sätter dom riktigt överviktiga och handikappade längstbak och vid fönstret i fall det skulle bli något så ska alla som är "normala" komma av först och inte hindras av andra

2010-01-21 @ 15:02:08
Postat av: Emma

Jag har en jätte åsikt till detta, att du har fel.Men jag orkar inte skriva det nu....



Kanske i morgon!

2010-01-21 @ 22:05:10
Min blogg: http://www.metrobloggen.se/emma198

Lätta ditt hjärta :

Namn:
Guldfisk?

E-Mail? Jag ska inte tracka dig sen ;-)

URL/Blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0