Trogen, kontrollfreak, mysig?

Har funderat mycket ikväll på kärleken.. och insett att hur mycke krav har inte ne människa eg? Fast är de eg krav? Är de inte bara sunt förnuft?

Som ex, jag vill ha en kille som är mig trogen, inget kontrollfreak, utan faktiskt kan låta mej va med mina vänner om jag vill och gå på krogen och så, men dessutom ska han vara kärleksfull och inte bara dissa mig..
inte lätt och få ihop de där, ni som läser kanske ser dom sakerna som självklarhet..
Men jag har bara varit ihop med 2 i hela mitt liv som faktiskt haft dom grejjerna.. MEN, då har det funnits andra brister som inte alls passat mig i smaken..

Jag har bara varit ihop med en kille som var något o ha, han var mitt livs största kärlek och jag vet inte om ja någonsin kan få till sån kärlek som jag hade till den killen.. Men de återstår att se, de har inte med saken att göra.

Men hur svårt är de inte att hitta en kille som faktiskt visar kärlek spontant? Nu menar jag inte bara i början av ett förhållande då allt är gulligull utan då de blir "vardag", att dom faktiskt spontanpussas, och kramas ändå!
Som igår, var hemma hos kompisen, dom har vart ihop i 5 år, dom är fortfarande som nykära mot varandra med pussar o kramar.. Nästan så man blir avundsjuk, eller inte bara nästan, utan jag blir avundsjuk!

Kommer man någonsin hitta en kille som :
  • Är trogen
  • Kärleksfull
  • Visar spontankärlek
  • Inte är kontrollfreak, utan kan låta mej gå på krogen bla eller hem till vänner.
  • Inte ljuger
  • Faktiskt hjälper till i hemmet
  • Älskar mig för den jag är och inte stegvis försöker göra om mig
Tror ni de går och lösa? Tyvärr är jag själv väldigt skeptisk, jag har träffat på många rötägg genom mina dagar, och jag är rädd att jag kommer få träffa på ett x antal fler innan jag hittar rätt..
Varför är det så svårt?

Åsikter :)
Postat av: Anonym

Om du först och främst själv går efter den punktlistan och låter din kille vara fri kanske det håller bättre

2010-01-19 @ 23:29:54
Postat av: iidaa

"anonym" För det första har jag inte ens någon kille.. så tji fick du. Och för det andra, jag ger jävlarimej mina killar frihet, ibland lite väl mycket!

och det här med anonyma kommentarer, finns det eg nåt fegare?

2010-01-19 @ 23:56:53
Min blogg: http://iidaallansson.blogg.se/

Lätta ditt hjärta :

Namn:
Guldfisk?

E-Mail? Jag ska inte tracka dig sen ;-)

URL/Blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0