Svensk Sjukvård!

Vad ska man säga om svensk sjukvård eg?
jag blir irriterad.. jag använder aldrig sjukvården, är väldigt sällan jag har kontakt med dom. brukar bara vara när jag ska ha nytt recept på losec! Iof tycker jag de är väldigt märkligt att jag inte fått träffa en läkare än, utan jag har bara fått utskrivet losec genom att prata med en sjuksköterska på telefon.. =/ helt klart speciell situation, jag hade helst haft ett riktigt läkarutlåtande, men nu funkar ju tabletterna och jag har tappat lite av dom problemen jag hade innan..
Men nu ringde jag idag för att jag har ont i magen och mår illa.. Dessutom blir jag yr när jag lägger mej i sängen och ska sova..
Fick svaret : "ta en losec till om dagen så ring på måndag om de inte blir bättre".. men vaffan! jag kan väl inte bara ta en tablett till bara sådär för att en sjuksköterska säger till mej det? Iof står de på mitt recept som tur är att jag ska ta 1-2 vid behov.. Så jag får väl helt enkelt prova det och se om de hjälper...

Ringde dessutom Gyn idag, har som standard att alltid ta klamydia test när jag går ur ett förhållande så jag inte har nåt mysko i kroppen.. Men då hade dom semester.. Suck jag blir så trött.. När man väl är uppe och ringer i rätt tid får man svaret "...har semester, återkommer måndagen den 9 nov" men suck tänkte jag.. Ringde växeln på lasarettet för o se om det verkligen var semester och det var det..
SÅ det är bara och gå upp tidigt på måndag och ringa både lasarettet och gyn..

Nä, får väl vara lite social mot Jonathan.. Livis Sover så Jonis spelar data :)

Puss på er...

Åsikter :)

Lätta ditt hjärta :

Namn:
Guldfisk?

E-Mail? Jag ska inte tracka dig sen ;-)

URL/Blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0