Kan inte sova..

Ligger i sängen, fått igång den lilla datorn så jag kan slänga in ett blogginlägg när jag ändå inte kan sova..
Ligger och är klarvaken.. eller trött är jag, men inte så trött så min kropp vill sova tyvärr :(

Ska tillägga en sak om mitt blogginlägg om 14åring som är gravid.. Jag säger inte att man ska ge upp sitt liv bara för att man skaffar barn, men jag anser inte man ska sitta och planera saker som "jag ska inte amma, för då kan jag inte supa" och "måste supa, måste lämna bort barnet, helst innan det är fött"
Dom som resonerar så är seriöst slut i huvudet.. Då är man inte redo..
Sen om man lämnar bort ibland, de går jag helt med på.. För min bror o hans tjej lämnar bort ibland.. Oftast lämnar dom för att dagis är stängt eller barnen är sjuka, men de händer att dom lämnar för att gå på restaurang oxå. Och jag ser inget fel i det, men hade dom lämnat dom nästan varenda helg för att dom ska dricka så hade jag nog reagerat. Men alla har rätt till att ägna sej åt egen tid, antingen du har barn eller inte, men barnen ska inte behöva lida för att man ska ha ett uteliv.. Oftast brukar de ju va att man är ute i "skift" att dom går varsin helg eller så så alltid en av föräldrarnra är hemma..
Så sammanfattning av texten är : ge inte upp era liv, men låt inte erat egna liv gå ut över barnen..

Vissa människor förvånar mej. En människa som bara talar om hur perfekta dom är skrämmer mej mer än dom som faktiskt kan tala om sina fel och brister..  pratar med en sen många år tillbaka som bara pratar om hur bra han är i alla lägen, men vet att alla har brister och fick se en av dom idag.
Och det kändes faktiskt gott att han inte var felfri. Orkar nog inte med felfria människor.. Jag är allt annat än felfri, jag har mer fel än bra sidor om man börjar kolla noga.. Men de skiter vi, jag är bra på o visa dom få bra sidorna jag har så ;)

Förresten, anonyma kommentarer anser jag är fruktansvärt fegt! Skriv vem du är, tar bort kommentaren tills jag får veta vem det är, för vad har du med mitt klädkonto och göra om du inte vågar stå för vem du är? varför ens ägna tid åt att kommemtera då? Förstår mej inte på sånt folk..

Nä, ska se lite på film och hoppas att jag blir trött nog och sova..

Puss på er..

Åsikter :)
Postat av: ingmarie

jag provade denna blogg i morse och då gick det inte men nu funkar det igen.

Det är klart man kan lämna bort sina barn om man vill gå ut och äta osv men tanke på vad du skrev. Föräldrarna måste ju få tid med varandra också

2009-10-29 @ 13:28:25
Min blogg: http://mimmiros.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag ser inget fel i att lämna barnet varje helg för att ha egen tid med johan. Det är väl bara kul för den som får vara barnvakt. Tex mormor farmor eller någon kompis. Man lämnar väl också för 'vuxen' saker så som krogen eller en middagsbjudning oss vänner? Inte vet jag. Men det händer nästan alltid något på helgerna i våra liv. Men nu när jag är gravid tackar vi oftast nej. För att vänta tills barnet är ute.

2009-10-29 @ 17:34:25

Lätta ditt hjärta :

Namn:
Guldfisk?

E-Mail? Jag ska inte tracka dig sen ;-)

URL/Blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0