Pepparkakshus!

Allt började i frid o fröjd.. Vi fick för oss o göra pepparkakshuset..

Tog fram pepparkakshuset med fröjd i hjärtat.. Men de skulle jag aldrig haft.. detta blev en av dom värsta upplevelserna i hela mitt liv..

Vi smällte socker, tog fram alla delarna.. fick ihop väggarna utan problem..
MEN, sen kom taket! och de gick ju som de gjorde.. sockret hann smälta innan jag hann dit med taket.
till slut fick jag frispel o tog fram karlssons klister! och limmade taket.. Fick många skeptisk blickar av barnen och morsan och hennes bror bara garva :P vadå, nöden har ingen lag.. ville haft limpistol men de hade vi ingen

Så de fick bli karlssons klister och handarbete :P Men nu är skiten ihop, efter många kära svordomar..



Notis till mej själv: ALDRIG mer pepparkakshus!

Åsikter :)
Postat av: ingmarie

Blev ju ett fint hus till slut ändå. Jag har aldrig gjort något o tänker inte göra det heller

2009-12-22 @ 14:10:01
Min blogg: http://mimmiros.blogg.se/

Lätta ditt hjärta :

Namn:
Guldfisk?

E-Mail? Jag ska inte tracka dig sen ;-)

URL/Blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0