Slöhög..

Idag har jag varit en riktigt slöfock..
jag gick upp vid 10, Då ringde Mija och väckte mig.. hygglo ;)
men de gjorde inget, ju tidigare fick jag ringa till HP och snacka om min dator.. Men tyvärr kunde dom inte hjälpa mig, för deras garanti har gått uto ch då får jag gå via butikens garanti som sträcker sig 2 år extra.. Men det är väl bara och se glad ut och åka dit imorn och lämna in den.. så får vi se vad dom säger, på HP sa hon att man kan lägga in en klagan och vilja ha den utbytt.. Ska försöka med det.. Börjar snart ge upp och orkar inte tjafsa mer om datorn, men vet att jag måste ha den.. hur ska ja annars kunna söka jobb?

men sen skulle dagen gått i städningens tecken, men de har vart dåligt med det, jag har iaf plockat iordning lite och jag har faktiskt vikit tvätten som var på torkställningen [som förövrigt snart rasar ihop], och la in den och sen hängde upp den nya och startade en maskin till, så imorn ska maskinen tömmas och hängas upp :)

Jag har lyckats somna på soffan 2 ggr sen jag gick upp.. Första gången hann jag "bara" sova knappt 1 timme.. Sen ringde telefonen, och de gjorde mig ingenitng, var inte ens planerat o sova.. :P
Andra gången ringde ingen, för ovanlighetens skull så det blev att jag lyckades sova bort 2 timmar.. Men jag är fortfarande lika trött så jag kommer inte ha några problem o sova ikväll.. Tror jag iaf..

Så min checklist för morgondagen är att plocka upp det sista som ligger överallt, bädda rent i mammas säng [som jag sovit i] och hänga tvätt :) jo, måste diska med ..
Och imorn MÅSTE jag göra det.. men städar bäst under "stress", jag vet ju att hon kommer imorn och då måste de va städat, annars flippar hon väl ur ;O ;P

Nä, får ta och kolla lite till på TV, sen gå lägga mig så jag är pigg o vaken imorn :)

Over and Out!

Åsikter :)
Postat av: Emma

Att du måste ha datan för jobb? hmm, för ett par månader sen sa du i bloggen att du inte fick söka jobb(?) för något år sen sa du till mig att du inte fick söka jobb, samtidigt som soc skulle fixa en praktikplats till dig via kommunen(?) å du sa till mig att du ringde ditt och TJATADE var eviga dag. BULL SHIT!!!



Du har två datorer en liten och en stor, varför kan du inte söka dina jobb på den lilla datan? (tror inte du söker ett endaste jävla jobb ever)



Annas kan man lyfta på rumpan och gå ut genom dörren man har och gå till biblioteket där finns internet!



Jag fattar ärligt inte mig på dig!

2010-01-26 @ 23:34:24
Min blogg: http://www.metrobloggen.se/emma198
Postat av: iidaa

Om du nu "inte fattar dig på mig", varför läser du då?



Och jag har gett upp att soc kommer hjälpa mig, jag ska på utredningen, men söker jobb ändå. Så jävla trött på o gå hemma så du kan inte ana..

2010-01-27 @ 00:01:54
Min blogg: http://iidaallansson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Den där Emma har alltid något tyket att säga.. inte direkt första gången...

2010-01-27 @ 17:58:11
Postat av: Anonym

det finns alltid jobb, om man bara vill!

Vet inte vad du gått på gymnasiet, men lättare jobb finns ju alltid där det inte behövs utbildning. Och sen kan man ju jobba sig uppåt sedan.

2010-01-30 @ 23:36:02
Postat av: Anonym

TIPS!!!

arbetsförmedlingen har ju också datorer man kan söka på. Eller, så går man runt/ringer runt till företag.

Vet jag många som gjort, inkl mig, gjorde det förstnämnda :) Jättebra att företaget ser en live och får en positiv uppfattning om en från början.



Så ut å lycka till!

2010-01-30 @ 23:41:59
Postat av: iidaa

Du anonym:

Ja, dom har datorer där, men jag kan ska ha råd o ta mig dit eller?

och dessutom, hur många jobb ger dom en bara för man sitter där?

Men alla ni kan prova och va utan dator..

2010-01-30 @ 23:45:26
Min blogg: http://iidaallansson.blogg.se/
Postat av: lina

att GÅ dit kostar ingenting;)



Men, rekommenderar ändå att GÅ/cykla (gratis) runt till företag o visa upp sig live, det är väldigt uppskattat!! Man kan få flera nej, men till slut får man ett ja!!

2010-01-31 @ 11:25:57
Postat av: iidaa

Lina:

Jo, det kan man göra..

Jag har minst 5 km till AMS, och det orkar jag inte gå till, jag har inte den konditionen.

Men det är inget och vara orolig för, nu ska jag gå på ADHD utredning och under den tiden är jag avaktiverad på AMS tills dom vet ett resultat..

2010-01-31 @ 11:31:06
Min blogg: http://iidaallansson.blogg.se/
Postat av: lina

okej hoppas det går bra!

2010-02-01 @ 13:12:05

Lätta ditt hjärta :

Namn:
Guldfisk?

E-Mail? Jag ska inte tracka dig sen ;-)

URL/Blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0