Vänskap?

Nu ska jag se om inlägget vill bli publicerat denna gången, förra gången försvann det bara :(

Jo, jag har funderat några kvällar på det här om vänskap. Vad är det eg? Jag har upplevt äkta vänskap en gång i mitt liv, och det är med Mija, hon får mig att känna mej som en riktig vän!

Men jag har varit kompis med en tjej sen jag gick i 3:an, jag tyckte hon var så cool när dom kom på besök från sin skola för att ha gympa med oss. Hon hade blinkande skor. Vi blev goa vänner ganska snabbt :) Och vi valde varandra att gå i samma klass på mellanstadiet.
Jag valde henne även till Högstadiet, men tyvärr fick vi inte gå i samma klass, hon hamnade i A klassen och jag i G, så vi hade i princip aldrig några raster samtidigt och lektioner ihop hade vi inte heller, men vi höll kontakten ändå, vi umgicks dom rasterna vi fick ihop, och vi var hemma hos varandra rätt mycke.
Vi fortsatte hålla kontakten även på gymnasiet, då fick vi lite mer raster ihop, så varenda rast var vi ute o rökte ihop [på den tiden var de coolt o röka], och vi satt i cafeét nästan varje dag. Var även hemma hos henne när vi gick på gymnasiet, men vi tappade lite kontakt när första pojkvännen kom in i bilden, även hennes andra. Men vi pratade ändå lite då o då , så vi glömde aldrig bort varandra..

Men så för ungefär 2 år sen blev jag ihop med en gemensam vän, och då blev vi först lite osams, för tydligen ville hon ha honom när vi blev tillsammans. Men blev sen goa vänner igen och vi 4 umgicks [hon, hennes pojkvän, jag och min pojkvän], fanns nog inte en enda helg vi inte umgicks, och på veckodagarna såg vi oftast film ihop eller spelade yatzy, det var så gott att ha en så avslappnad relation med en vän som bor nära..

[jag o mija har samma relation när vi umgås, men tyvärr umgås vi inte så ofta]

I vilket fall som helst, när jag o Jimmy gjorde slut så blev jag fruktansvärd bränd och kontaktade Jimmy i tid och otid, och fick även känslan att dom "valt sida", alltså dom umgicks hela tiden med honom, men frågade aldrig om att umgås med mej. Började inse då att vänskapen inte var den samma och började undra om dom umgicks med mej för o få vara med Jimmy eller var de pga mig dom faktiskt umgicks.
Men en kväll så hade dom fest hos Jimmy och jag blev jättesårad, jag grät konstant den kvällen, ringde Jimmy och de slutade med att vi bråkade som vanligt. Fick då höra att jag var respektlös så dom ville inte ha mig som vän!

Är det rätt att säga upp bekantskapen pga en kille? för det är vad de handlar om, iaf enligt mig!

och ja, jag är fullt medveten om att du läser och du vet att jag menar dig, och jag var tvungen o ha någon som exempel.. förlåt om du tog illa upp, skriv isåfall en kommentar så tar jag bort inlägget.

Åsikter :)
Postat av: Simone

Skriv vad du vill orkar ej lägga ner energi

2010-01-13 @ 23:34:14
Min blogg: http://kennethsfru.blogg.se/

Lätta ditt hjärta :

Namn:
Guldfisk?

E-Mail? Jag ska inte tracka dig sen ;-)

URL/Blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0