Tillgodose sina egna behov?

Jag har ett stooort! problem..
Låg just o funderade på varför jag aldrig tillgodoser mina egna behov i ett förhållande..
Jag är en människa som älskar att kramas och kyssas.. alltså ligga och vara fjortis o hångla/kyssas intensivt och blött..
I nästan varenda förhållande har jag fått en liten puss då o då, aldrig "hånglat" spontant, utan det har blivit att man gör de intensivt när man har sex.. Men då gör man de bara för de ska va så typ.. Inte alls för att man vill.. Eller jo, jag vill, men jag är inte säker på killen vill samma..
Och de här med kramarna, finns det något underbarare än att killen kommer o spontankramas?
Ska ge ett drömexempel..: Jag står o diskar och lyssnar på musik och har de trevligt ungefär, och killen kommer från ingenstans och ger mej en kram.. alltså lägger armarna om mej bakifrån..
Ett till: vi står ute o pratar med vänner, att han lägger armarna om mej bakifrån där..

Sånt kallar jag kärlek.. Eller om man går hand i hand på stan, ger varandra spontanpussar.. Alltså man inte kan få nog av att pussas.. Jag har bara varit i 2 av 5 förhållande där jag verkligen fått det här.. Och tyvärr det bästa förhållandet jag haft höll bara i några månader pga avståndet.. 30 mil.. :( men de var verkligen kärlek på hög nivå!!

Men den stora frågan, varför tillgodoser man inte sina egna "krav" i ett förhållande?
Jag mår inte bra av att inte få kramar, jag känner mej ensam och utelämnad.. Men ändå kan jag inte gå fram och be om en kram.. Känner mej på då, utan istället ligger jag på natten o kramas med täcket, kudden eller nåt gossedjur.. Det är fan inte normalt.. Är de inte bättre jag ber om den där jävla kramen jag vet kan rädda mej från att inte gråta.. Eller krama sin pojkvän om man faktiskt är ledsen och ha en axel o gråta ut på? istället för att gömma sej i en annan värld, typ ringa en kompis och gå iväg o böla i telefone?

Tror de mesta beror på att jag är konflikträdd och inte vill vara till någon börda att vara ihop med, utan jag ska vara den där perfekta flickvännen som aldrig är ledsen eller behöver ha en kram, utan jag klarar mej genom att pojkvännen inte "ser" mej.. Att jag bara finns där när han behöver mig, inte när jag behöver honom..

Är så fel att vara så, men jag är ingen krävande flickvän, snarare sitter jag gärna som ett litet ljus i soffan och ser på tv och gör de som ska göras..

Notis till mej själv: Ta mer plats i ett förhållande och bli inte överkörd av din pojkvän!

Åsikter :)
Postat av: Hummlan

Det handlar både om att ge och ta i förhållande och spontan kramar är bara kul att ge :) dock så är jag lite för blyg med spontan pussar på stan. kanske några snabba då :)men inga djupa men jag tränar på de :)



Ha en underbar söndag

Kram

2009-12-20 @ 07:58:16
Min blogg: http://hummlan.wordpress.com/
Postat av: jimmy

håller med dig

2009-12-21 @ 07:15:06

Lätta ditt hjärta :

Namn:
Guldfisk?

E-Mail? Jag ska inte tracka dig sen ;-)

URL/Blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0