Vad är meningen med julen längre?

När man var liten var man så förväntansfull inför julen.. Man smög upp på natten för man visste att föräldrarna satt och åt knäckemacka med julskinka på och slog in alla julklapparna, men vi var portförbjudna i vardagsrummet..
och man längtade så tills morgonen att man skulle få en julklapp på morgonen..

Nu är det bara ångestfyllt. Känner inte alls att julen har samma mening längre. Vet att Julen inte hamnar om julklappar och sånt, utan den egentliga saken var att man ska fira att jesus föddes. Men tyvärr har världen gjort det till att det handlar endast om julklappar. Vem tänker på Jesus på julafton? förutom Kristna..

Tänk alla dom som inte har råd att köpa julklappar, och bara får julklappar av alla, tror du inte den personen har ångest? Och får dåligt samvete för att dom inte har råd att köpa något, för tyvär kan inte en enda människa godta att dom inte får julklappar, utan dom ska ha dom jävla julklapparna, för de är de som gör julen! Fan, tänk på folk runtom i världen istället som inte firar jul, eller är fattiga och ser alla andra hur bra dom har det som sitter med släkt o vänner med julgran och massa prydnader och inte har en tanke på alla som är fattiga, uteliggare, annan tro som inte får fira..

Snälla gott folk, sluta tänk i materiella ting, tänk på hur folk mår istället och vad ni kan göra för att hjälpa dom. Hade jag haft möjlighet till bil hade jag lätt kunnat hjälpa fattigt folk som blir bjudna på julmiddag i ett församlingshem istället. Då hade man gjort något meningsfullt av det.

Jag har inte köpt en enda julklapp och jag kommer köpa endast till barnen och nån liten sak till resten, det kommer inte få kosta skjortan, för det har jag inte råd med.. Utan jag firar jul för att träffa släkt och vänner! Inte för alla dessa paketer som dräller på golvet.
Anser inte ni att man ska lägga pengar på att hjälpa istället för att ge barn och vuxna paketer för flera tusen?
Nu förstår jag er som vill skämma bort era barn extra mycket under julen, men tänk så mycket ni kunde hjälpt andra..

 

sätt er ner och fundera på varför just ni firar jul. Jag kommer tänka på alla som har slitits ifrån mej, nära och kära som inte har de bra och är sjuka.. Struntar väl i vad ja får i julklapp, bara dom jag är med och dom som står mej nära får leva ett värdigt liv.

 

Ni anser säkert jag är helt knasig nu..Men jag anser julen har fått fel mening nu för tiden!


Åsikter :)

Lätta ditt hjärta :

Namn:
Guldfisk?

E-Mail? Jag ska inte tracka dig sen ;-)

URL/Blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0