Jag hade rätt!

Jag tog ut segern i förskott.. Pratade med OnOff idag och dom sa att dom kan absolut inte byta ut datorn och ge mig pengarna i handen..
Jag propsade på att HP sagt så.. "dom kan inte styra över våra beslut"
Så OnOff anser datorn ska in på bedömning och lagas igen, för dom kan inte bara byta ut datorer hur som helst..

Men denna gången ger jag mig inte, jag gick in på konsumentvägledningens hemsida på mark.se och hittade då detta..
Visar bara delar ut deras "krav" som köpare..

  • kräva att felet avhjälps
  • kräva omleverans av en ny, felfri vara
  • få prisavdrag
  • få ersättning för reparation
  • häva köpet och få pengar tillbaka
  • hålla inne betalning
  • få skadestånd
Man kunde inte få alla saker på en gång, men jag har redan haft datorn inne för lagning tre ggr, och på hemsidan står de att den ska bytas efter 2..
Men jag ska ha mina pengar tillbaka.. Man har inte 3 års reklamationsgaranti för inte..
Jag ska inte behöva ha en dator som kostade 9995 kr som inte fungerar som den ska!

Det stod även :

Häva köpet!!
Att köpet hävs betyder att säljaren betalar tillbaka alla pengar som köparen har betalat, mot att köparen lämnar tillbaka varan. Du har rätt till ränta på det belopp säljaren återbetalar. Något tillgodokvitto, som bara gäller i säljföretagets butik eller butikskedja, behöver köparen inte acceptera om köpet hävs för att det är fel på varan.
För att du ska ha rätt att häva köpet krävs det att felet är av väsentlig betydelse för dig. När man bedömer felets betydelse tar man hänsyn till vad som är väsentligt just för dig, inte felets betydelse i allmänhet.

Så jag har konsumentvägledningen på min sida, men ska även försöka få tag i dom imorn så jag kan prata med dom och se vad dom tycker om just mitt fall, detta är ju allmänna fall!

Denna gången ska hornen ut, jag ska strida som fan, jag tänker inte vika mig en enda tum! Innan jag går därifrån, ska jag ha mina pengar i handen så jag kan köpa min dator på ett annat ställe, jag tänker inte vara deras kund mer än nödvändigt!!

Åsikter :)
Postat av: ÄckiPäcki

Det är ju fördjävligt att den vart inne tre ggr redan och fortfarande inte funkar.

Om du inte får rätt nu så "råka" tappa datorn i en trappa eller något så den måste bytas helt =)

2010-02-10 @ 16:19:29
Min blogg: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: ÄckiPäcki

När Andreas tappade vår dator i trappan till källaren.. På riktigt alltså så fick vi en ny på en gång.

Dom vet ju inte om du ljuger eller inte =)

2010-02-10 @ 17:03:24
Min blogg: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: ÄckiPäcki

Klart vi har försäkring, det säkraste märkte vi ju nu =)

2010-02-10 @ 17:08:04
Min blogg: http://rodeback.blogg.se/

Lätta ditt hjärta :

Namn:
Guldfisk?

E-Mail? Jag ska inte tracka dig sen ;-)

URL/Blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0