Nu var det fixat!

Nu har gubben från borås varit här och lagat kyl och frys :) så nu kan jag snart använda den :) ska bara frosta av frysen först, han gav mej tips på hur man gör för att frosta av. Jag och mamma har alltid stängt av, ställt in kärl med kokande vatten för det ska tina fortare och sen har vi lagt handdukar på golvet för att samla upp allt vatten som rinner.
men han gav mej ett annat tips.. :) Att man ska bända loss nederdelen på frysen och ställa dit den lilla lådan som står längst ner i frysen :-D
Ser ut såhär :

Skitsmidigt :) så nu behöver jag inte tänka på att handdukarna blir för blöta och kanske orsakar vattenskada.
bara o ta bort lådan sen..
nu kanske nån redan visste om detta och inte ser det som någon nyhet, men jag tycker de var en jäkla nyhet :P

Nä, får ta o fixa mig nåt o äta, är hungrig som faaan!

 

och det bästa med allt är att imorn slipper jag gå upp tidigt som fan för att vänta på reperatören :-D


Åsikter :)
Postat av: Emma

Jag brukar ställa en plåt under.Men jag tror inte jag behöver hålla på med sådant längre för vi har självavfrostande frys nu, så UNDERBART!

2010-01-19 @ 13:35:24
Min blogg: http://www.metrobloggen.se/emma198
Postat av: iidaa

Emma:

gott, men vi har inte behövt frosta av frysen mer än typ 5 ggr på 5 år :P så det är inte så smärtsamt ;)

2010-01-19 @ 13:37:55
Min blogg: http://iidaallansson.blogg.se/
Postat av: Emma

Men det är jobbigt att hålla på! Hatar att frosta av!



Jag har väl gjort det 5gånger sen jag flytta hemifrån!

2010-01-19 @ 16:56:19
Min blogg: http://www.metrobloggen.se/emma198

Lätta ditt hjärta :

Namn:
Guldfisk?

E-Mail? Jag ska inte tracka dig sen ;-)

URL/Blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0