Tänk och få prata med någon IRL

Jag har suttit och sms:at lite med x inatt, och ärligt talat har de inte gett mej ett skit..
Tror inte han förstår riktigt hur jag menar..

Men tänk er denna situationen..
Du går upp, du är själv i lägenheten, vet att du inte kommer träffa någon på hela dagen om inget oförutsett sker, du får tillbringa dagen själv, kvällen själv och gå lägga dig själv. Enda konversationerna du har är via internet/msn, sms eller telefon. Ingenting IRL..
Dag ut och dag in, jag blev överlycklig för dom stackars timmarna jag fick med Tozza o Milli i lördags, dom var guld värda!
Den situationen jag pratade om är min vardag, jag pratar inte med någon irl, jag pratar bara en helvetes massa i telefon, inte konstigt min mobil är dyr varje månad i påfyllningar..

Ärligt talat så känns de förjävligt och inte ha någon att umgås med, prata med eller bara va med..
Tänk o få göra det en enda ynka kväll.. Slippa sitta själv och se på tv-program som eg inte är bra, men dom är ett bra sällskap i brist på annat.

Tänk så ens liv förändras drastiskt när man blir singel eg, förut hade jag inte många kvällar själv.. Men nu är de motsatt effekt, nu har jag inte många kvällar ihop med någon.
Inte konstigt dom i min närhet blir trötta på mej när jag håller på o ringer och sms:ar dom stup i kvarten, men jag gör det bara av en enda anledning! Jag vill prata med någon, tyvärr inte alltid jag får respons för det.
Som tur är har jag Mija som jag kan tillbringa långa stunder med och inte prata om nånting egentligen, utan vi bara sitter där o babblar om allt mellan himmel o jord.. Det är så jag vill ha de, fast nångång med någon levande varelse i samma rum som mig.

Jag vågar inte fråga folk om att umgås längre, jag vet att dom har ett socialt liv, och känner då att jag lägger mej i och stör, därför blir de att man får vara ensam. har frågat några ggr, men fått svaret att personen/personerna är upptagna..

Nu tycker ni säkert jag gnäller, men prova och vara i en tyst lägenhet med endast 3 katter varav bara 1 är social och va så i några veckor så ska ni själva få se hur "roligt" det är.
jag säger ingenting om att man får vara själv då o då, men fan inte varenda jävla dag, dag in och dag ut, dygnet runt..

Det slutar med som i mitt fall att jag blir så understimulerad psykiskt att jag inte kan sova, för jag har inget och varva ner för, utan jag är så nervarvad hela dagarna så de spelar varken till eller ifrån om det är natt eller dag. Det enda som skiljer det åt är det faktum att folk sover och jag inte kan nå dom..

Jag förstår min mamma om hon får spel på mig när hon är på Gotland, men jag behöver ha nån o slöprata med och då ringer jag henne. Och de slutar med att jag stör henne . Oftast brukar jag pricka in att hon äter eller umgås med sin karl. vilket hon har allt rätt att göra, dom ses inte så ofta, så jag hade oxå umgåtts så mycke som möjligt med min partner när vi väl ses..

Men för er som tycker jag gnäller nu så som sagt, prova på o va själva och då menar jag helt själva, inget IRL alls.. Så får ni se om ni klagar sen oxå?

Over and Out, ska göra mitt 56:e försök o sova lite..
har legat här sen midnatt och försökt sova


Åsikter :)
Postat av: ingmarie

Hej! Jag vet hur du känner dig om dagarna, jag är lika ensam när min karl jobbar. Men jag är lyckligt lottad att han kommer hem på kvällen. Alla mina vänner jobbar på dagarna så det blir inte så ofta jag träffar dom och helgerna vill dom ju umgås med sin familj. Men jag brukar ta en tur in till stan och titta i affärer eller bara gå när det blir för tråkigt hemma.....kram till dig från mig

2010-01-13 @ 08:44:00
Postat av: Emma

Jag vet inte varför jag ler när jag läser ditt inlägg, du är inte inlåst i lägenheten, det finns en dörr du vet. Jag förstår inte riktigt ditt problem?



Du fick komma till knuten vilket jag förstod på dig att du inte gjorde för "någon anledning jag inte vet". Där skulle du få ett socialt liv, jag blev också erbjuden att gå där men jag tacka nej pga att jag tyckte jag hade mycket vänner och det sociala livet va inget problem. Finns även en verksamhet (dagverksamhet) kanske för lite äldre (medelåldern)som heter kryddan, den ligger på plan ett på olofmarkusgården, den har jag varit på och känner personalen där, underbara människor!



Jag har flyttat till en helt ny stad, jag hade bara Johan här. Jag blev tokig att "bara" sitta inne, gå till jobbet hem och sitta där tills Johan kom hem. Jag vill ha vänner. Idag ett år efter åt så har jag vänner, de kom inte till mig. Men jag fick "leta" upp dom. Så sluta gnäll om att du sitter ensam dag in och dag ut. Gör något åt det ingen annan kan göra det. Mark är ett känt ställe för dig GBG visste jag inget om.



Du kan inte har kvar dina så kallade vänner för de är trötta på att se blogg inlägg om de.Du skriver inga snälla precis ibland. Tänk om folk höll på så om dig? Hur förbannad hade inte du varit då?



Ta inte detta inlägg negativt utan ta till dig det istället!

2010-01-13 @ 09:27:50
Min blogg: http://www.metrobloggen.se/emma198
Postat av: iidaa

Emma:

Ja, jag vet att jag inte är låst i min lägenhet, men vad ska jag göra? gå ut och börja prata med första bästa, som jag eg inte ens känner?

Folk får gärna "hålla på" såhär om mig, det har dom redan provat, klart jag reagerade, men ansåg ändå att dom får ha sina åsikter om mig, så har jag mina åsikter om dom.



Jag hade gärna "skaffat mig nya vänner", men du som jag vet hur svårt det är.



Och du har ändå haft johan och prata med, dina arbetskamrater, jag har lixom nada.



Men ingen idé och gnälla, för du tycker aldrig det är något problem [menar inget negativt].



Hoppas du förstår lite hur jag menar, jag har ingen som pratar/jag kan prata med.

Mina vänner valde sida efter jag och Jimmy gjorde slut, har två vänner, men dom har fullt upp med studier och sina andra vänner. Kan ju inte tvinga någon och umgås med mej om dom eg inte vill..

2010-01-13 @ 11:43:47
Min blogg: http://iidaallansson.blogg.se/
Postat av: Marica Rödebäck

Det är ju bra att vederbörande vart villig och flytta sig ifall en handikappad person behöver platsen men hur kan vederbörande veta det om han/hon är inne på affären och handlar .. ?



Det är ju trist när man verkligen betalar för en parkering, men jag tror det är så på många ställen.

Kan man inte kontakta någon annan, polisen, hyresvärden eller liknande?

2010-01-13 @ 12:44:56
Min blogg: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: Marica Rödebäck

Läste nu ditt inlägg!

Jag håller med Emma faktiskt, du kan gå ut och leta efter umgänge.. Jag menar inte att du skall prata med första bästa du möter på gatan, men som du själv skriver så pratar du med många via blogg/sms/msn - kan du inte umgås med dessa?



Jag har faktiskt försökt få kontakt med dig vid två tillfällen för att lära känna dig, umgås med dig och sådär. Att vi skulle bli vänner eftersom jag är relativt nyinflyttad (jaja, fem år men ändå) och det är alltid roligt med nytt folk .. men du har inte velat. Då är det inte så lätt förstår du!



Då känns det nästan som du får (ta det nu på rätt sätt, Ida) "skylla dig själv" eftersom det är du själv som är problemet.

2010-01-13 @ 12:49:52
Min blogg: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: Marica Rödebäck

Då tycker jag inte riktigt du kan klaga över att inte ha någon vän heller om du inte lägger energi på det och försöker.. Speciellt när det är du som slipper ta första kontakten :)

2010-01-13 @ 13:18:31
Min blogg: http://rodeback.blogg.se/

Lätta ditt hjärta :

Namn:
Guldfisk?

E-Mail? Jag ska inte tracka dig sen ;-)

URL/Blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0